خلیج بلبرینگ

02133000105-6 | 02177619004-5

شرکت تیمکن  بیش از یک قرن پیش در کشور آمریکا تأسیس شد. این شرکت هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده بلبرینگ و قطعات مربوطه در ایالات متحده آمریکا بوده و یکی از پیشتازان صنعت بلبرینگ جهان به شمار می‌رود. اگر قصد خرید بلبرینگ تیمکن را دارید با این مطلب همراه باشید.

در سال ۱۸۹۹، یک سازنده کالسکه در ایالت میزوری آمریکا به نام هنری تیمکن به این موضوع پی برد که کالسکه‌های سنگین هنگام دور زدن‌های تند به مشکل برمی‌خورند. وی برای رفع این مشکل تصمیم گرفت تا یک بلبرینگ جدید طراحی کند. این طراحی شامل بلبرینگی با رول‌های مخروطی بود که هم‌زمان می‌توانست بارهای شعاعی و رانشی را تحمل کند.

بنیانگذار شرکت بلبرینگ تیمکن
ثبت اختراع رولبرینگ تیمکن

این تفکر و طراحی جدید به بلبرینگی مبدل شد که امروزه آن را به‌عنوان” رولبرینگ مخروطی” می‌شناسیم. هنری تیمکن بعد از اینکه دریافت اختراعی انجام داده که پتانسیل تحول صنعت حمل و نقل دنیا را دارد تصمیم گرفت که شرکت رولبرینگ تیمکن به لاتین: Timken Roller Bearing and Axle را به همراه دو پسرش در همان سال آغاز کند.

تبلیغات بلبرینگ تیمکن در گذشته

با پیشی گرفتن صنعت خودرو بجای کالسکه، هنری تیمکن و پسرانش به اوهایو مهاجرت کردند. تا نزدیک شاهد تحولات صنایع خورو سازی باشند. در جنگ جهانی اول به دلیل نیاز گسترده به ساخت تجهیزات جنگی و کاربرد فولاد و بلبرینگ در قطعات آنها، تیمکن فرصت را غنیمت شمرد. و بدین طریق وارد بازار جهانی به خصوص انگلیس و فرانسه شد.

جالب است بدانید جیپ‌های آمریکایی جنگ جهانی دوم هر کدام از ۲۴ بلبرینگ تیمکن استفاده می‌کردند. بلبرینگ‌های تیمکن مجموعاً در ۶۶۰.۰۰۰ جیپ تحویل داده شده به ارتش آمریکا به کار رفتند. که رقمی معادل ۱۵.۸ میلیون عدد بلبرینگ است. بلبرینگ های تیمکن همچنین در ساخت سایر ادوات نظیر کامیون های ترابری و کشتی های جنگی آن زمان مورد استفاده قرار می گرفت. نکته قابل توجه اینکه برخی خودروهای آن زمان که بلبرینگ های تیمکن در ساخت آنها به کار رفته است همچنان قادر به حرکت هستند. این گواه تعهد همیشگی تیمکن بر کیفیت ساخت و دوام بالای محصولاتی است که تولید می کند.

کارخانه بلبرینگ تیمکن در جنگ جهانی دوم

هرچند شاید هنری تیمکن هیچگاه تصور نمی‌کرد که شرکتی که وی در یکی از ایالت‌های کمتر شناخته شده ایالات متحده آمریکا بنا نهاده بود به یکی از پیشتازان تولید بلبرینگ در جهان مبدل شود.

لوگو برند بلبرینگ تیمکن
لوگو برند بلبرینگ تیمکن

تیمکن امروزه در بیشتر کشورهای جهان نمایندگی‌های فروش خود را دایر کرده است. و یکی از با سابقه ترین و معتبرترین شرکت‌های ساخت بلبرینگ جهان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۰۳، تیمکن مالکیت شرکت تورینگتون یکی از رقبای برجسته خود را بدست آورد و این ادغام باعث شد تا این شرکت عنوان سومین تولید کننده بزرگ بلبرینگ جهان را به خود اختصاص دهد.

کارخانه فولاد تیمکن Timken Steel

تیمکن در سال ۲۰۱۴ ساختار خود را تغییر داد. بخش تولید کنندهٔ بلبرینگ از بخش تولید کنندهٔ فولاد جدا شد. در حال حاضر برند Timken به ساخت بلبرینگ مشغول است. شرکت Timken Steels نیز مسئولیت تولید و عرضه فولادهای این شرکت را بر عهده دارد. فعالیت گسترده تیمکن در حوزه تولید فولاد، نشان از دانش بالای این شرکت در عرصه متالوژی و مهندسی مواد دارد. دانشی که بدون شک در تولید بلبرینگ و رولبرینگ های این شرکت بازتاب پیدا می کند.

تیمکن نه‌تنها از نظر حجم تولید بلکه ازنوآوری‌هایی هایی که در این صنعت انجام داده است زبانزد و قابل احترام است. در واقع تیمکن فقط یک تولیدکننده بلبرینگ نیست، بلکه باید از آن به عنوان یکی از بنیان های اختراع و طراحی بلبرینگ در مقیاس جهانی یاد کرد. به طوریکه که حتی شرکت های رقیب نیز به نوعی وامدار طراحی های تیمکن محسوب می شوند. تیمکن در سراسر دنیا بیش از ۶۰ کارخانه و دفتر فروش دارد.

خرید بلبرینگ تیمکن

مجموعه‌های بلبرینگ منطبق، در مواقعی کاربرد دارند که به ظرفیت حمل بار بیشتری نیاز باشد. همچنین در جاهایی که شفت باید به‌صورت محوری در هر دو جهت با فاصله محوری یا پیش بارگذاری خاص قرار گیرد از این نوع بلبرینگ استفاده می‌شود.

رولبرینگ های مخروطی دو ردیفه می‌توانند نیروهای محوری زیادی را تحمل کنند. به‌علاوه قادر به تحمل نیروهای شعاعی زیادی هستند.

کاربرد رولبرینگ مخروطی تیمکن
رولبرینگ و بلبرینگ تیمکن

هر رولبرینگ ساخت تیمکن با ذهنیت توان قدرتمند عملیاتی و استقامت بالا طراحی می‌شوند.  این تعهد تیمکن، باعث افزایش راندمان و عمر قطعه‌های تولیدی آن شده است. جهت خرید رولبرینگ تیمکن کافیست با ما تماس بگیرید.

جهت خرید بلبرینگ تیمکن کافیست بصورت تلفنی یا در واتسپ با کارشناسان فروش خلیج بلبرینگ ما تماس برقرار نمائید.

خلیج بلبرینگ باتجربه سالها بازرگانی و فروش انواع بلبرینگ اصل در خدمت شما صاحبین صنایع است. تا بلبرینگ اینچی Timken مورد نیاز خود را با کیفیت اصلی و ضمانت اصالت تهیه فرمایید.
ما به دلیل واردات و عرضهٔ بلبرینگ‌های تیمکن اصلی و ۱۵ سال سابقه در این حوزه، به عنوان یک فروشگاه معتبر فروش بلبرینگ‌های تیمکن شناخته می‌شویم.

لازم است بدانید از کار افتادن بلبرینگ‌های بالایی درایوهای حفاری با توجه به هزینه‌های اضافی حمل و نقل و تدارکات حمل درایو از میدان به تعمیرگاه روزانه ۱۵۰۰۰ یورو هزینه می‌برد.

با بررسی مهندسین زبده شرکت تیمکن، به سرعت علائم تقلبی بودن بلبرینگ و بسته بندی آن مشخص شد. بارزترین نشانه البته در کیفیت ساخت بلبرینگ مشهود بود. ولی در برچسب‌ها و علائم بسته بندی نیز نشانه‌هایی دیده می‌شد.

برای اینکه یک مقیاس داشته باشید باید گفت که یک بلبرینگ غلتک مخروطی تیمکن اصل برای درایوها، چهار تا پنج سال عمر می‌کند. در صورتی که بلبرینگ تقلبی نصب شده، چند هفته بیش‌تر عمر نکرد. بلبرینگ خراب علاوه بر تأثیر بر بهره وری و راندمان کاری، خطر ایمنی بالقوه‌ای را برای کارگرانی که در نزدیکی تجهیزات از کار افتاده بودند نیز به همراه داشت.

از این تجربه می‌توان درس گرفت که حتی شرکت‌های بزرگ نیز ممکن است ناخواسته در دام بلبرینگ تقلبی بیفتند. بلبرینگ اصل نه‌تنها دوام بیشتری دارد، بلکه راندمان کاری را بسیار بهبود بخشیده و از ایجاد سوانح قابل پیشگیری، جلوگیری می‌کند.

هر کشور استانداردهای صنعتی خود را دارد که تولید کنندگان و مهندسین آن کشور طبق استاندارد و قوانین مربوطه اقدام به طراحی و تولیدات صنعتی می‌کنند. همانطور که میدانید استاندارد اندازه گیری در آمریکا و چند کشور متفاوت با سایر نقاط دنیا است. بطور مثال در آمریکا به جای واحد میلی متر یا سانتیمتر، از واحد اینچ استفاده می‌شود. با این وجود به همین دلیل، بلبرینگ‌های Timken تیمکن با ابعاد اینچی وارد بازار می‌شوند. این مورد هنگام نصب بلبرینگ اهمیت زیادی دارد. از این رو بلبرینگ تیمکن به بلبرینگ اینچی نیز معروف است.

همانطور که اشاره کردیم شرکت تیمکن سال در ۱۸۹۹،در آمریکا تاسیس شد. با گسترش بازار و تبدیل شدن تیمکن به یکی از رهبران پیشتاز صنعت بلبرینگ در جهان، این شرکت مانند بسیاری از شرکتهای فعال در صنایع گوناگون، علاوه بر کارخانه های واقع در ایالات متحده آمریکا، دفاتر فروش و کارخانه هایی در فرای مرزهای کشور مبدا خود ایجاد کرده است. از جمله این کارخانه ها می توان به تیمکن تایوان اشاره کرد.

بلبرینگ تیمکن اصل تایوان

معمولاً هنگام خرید بلبرینگ تیمکن سوالاتی برای مشتریان محترم ایجاد می شود. در این بخش تلاش کردیم به برخی از پرتکرارترین پرسش ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول خرید بلبرینگ ناچی

فروش انواع بلبرینگ تیمکن اصل

+ به همراه مشاوره خرید تخصصی رایگان

با ما تماس بگیرید ۳۳۰۰۰۱۰۶(۰۲۱)

اسکرول به بالا
Khalijbearing-mascot-popup

نیاز به راهنمایی دارید؟

نیاز به راهنمایی دارید؟

Call Now Buttonاستعلام قیمت و مشاوره خرید